Donatella Versace anunță retragerea din funcția de director creativ al brandului Versace după trei decenii. În locul său, Dario Vitale preia conducerea creativă. Detalii despre schimbările importante la Versace.
Donatella Versace renunță la conducerea creativă a brandului Versace după 30 de ani
Milano, 13 martie 2025
Donatella Versace, una dintre cele mai influente figuri din industria modei, a anunțat astăzi că se retrage din funcția de director creativ al brandului de lux Versace, după o carieră impresionantă de 30 de ani în fruntea casei de modă. Decizia vine într-un moment în care zvonurile despre o posibilă achiziție a brandului Versace de către grupul Prada au căpătat amploare, iar un alt semn al schimbărilor majore este numirea lui Dario Vitale ca noul director de creație, începând din 1 aprilie 2025.
Un nou capitol pentru Versace: Dario Vitale preia conducerea creativă
Deși Donatella Versace se retrage din funcția de director creativ, ea va rămâne o figură centrală a brandului, preluând rolul de ambasador șef al mărcii Versace. În noua sa poziție, Donatella se va dedica susținerii inițiativelor filantropice ale brandului și va rămâne un susținător fidel al spiritului Versace. Ea a declarat într-un mesaj emoționant: „A fost cea mai mare onoare a vieții mele să continui moștenirea fratelui meu Gianni. Deși el a fost adevăratul geniu al acestei case, voi încerca să port mai departe spiritul său cu aceleași valori și tenacitate. În noul meu rol, voi rămâne un susținător înfocat al brandului Versace, care face parte din ADN-ul meu.”
Dario Vitale, noul director creativ al Versace, a fost ales datorită experienței sale în industria modei, mai ales în cadrul casei Miu Miu, unde a activat ca designer principal. Vitale se simte onorat să preia conducerea casei Versace, descriind-o ca o „casă de modă unică și puternică, cu o moștenire inconfundabilă, care a traversat decenii de istorie a modei.” El a adăugat că își asumă cu mândrie responsabilitatea de a construi un nou început pentru brandul Versace, continuând tradiția de excelență creativă.

Donatella Versace: o carieră legendară în industria modei
Donatella Versace a preluat conducerea casei Versace în 1997, după tragică moarte a fratelui său, Gianni Versace, fondatorul brandului. Sub conducerea sa, Versace a continuat să se impună ca un simbol al luxului, inovației și opulenței. Donatella a fost în centrul tuturor evoluțiilor importante ale brandului și a transformat Versace într-un nume iconic pe piața mondială de modă.
De asemenea, Donatella a fost mereu dedicată susținerii noilor talente, iar în această direcție, a afirmat că sprijinirea următoarei generații de designeri a fost întotdeauna o prioritate pentru ea. „Întotdeauna am considerat esențial să încurajez și să susțin viitoarele talente din modă”, a spus Donatella, adăugând că este „încântată” de faptul că Dario Vitale va aduce o nouă viziune asupra brandului.
Un viitor incert: Zvonuri de achiziție a Versace de către Prada
În paralel cu schimbarea de conducere creativă, se intensifică zvonurile referitoare la o posibilă achiziție a brandului Versace de către grupul italian Prada. Potrivit surselor din industrie, Prada ar urma să cumpere Versace pentru aproximativ 1,5 miliarde de euro, o tranzacție care ar putea fi finalizată până la sfârșitul lunii martie 2025. Achiziția ar putea marca o schimbare semnificativă pentru casa de modă, dar și o nouă etapă în evoluția sa.
În cazul în care tranzacția se va concretiza, grupul Prada ar deveni un jucător și mai puternic pe piața globală a luxului, având în vedere portofoliul său deja extins, care include mărcile Miu Miu, Church’s și Car Shoe. Analiștii estimează că o astfel de mișcare ar putea crea un gigant italian al luxului, capabil să concureze cu alte mari grupuri, precum LVMH și Kering.
Versace și Capri Holdings: Un plan de succesiune atent gândit
În ceea ce privește aspectele financiare, John D. Idol, președintele și CEO al Capri Holdings (compania care a achiziționat Versace în 2018), a explicat că schimbările anunțate fac parte dintr-un plan de succesiune atent gândit, destinat să asigure viitorul mărcii. Potrivit lui Idol, Dario Vitale este „un lider excepțional în design”, iar viziunea sa va fi esențială pentru creșterea și succesul viitor al brandului Versace.
Emmanuel Gintzburger, CEO al Versace, a subliniat și el importanța acestui nou început, afirmând că „suntem bine pregătiți să scriem acest nou capitol al mărcii Versace”, un capitol care ar putea include o nouă direcție artistică și un posibil nou proprietar.